Diyabet Hastalarında Diş Tedavileri

Diyabet hastalarında diş tedavileri

Diyabet hastalığında, doktor kontrolünde, gerekiyorsa insülin tedavisi almak ve özel bir beslenme programı uygulamak gerekir. İşte tam bu noktada, bir diyabet hastasının hayatını kaliteli idame ettirebilmesi açısından ağız diş sağlığının tam olması gerekir. Çünkü diyabet hastalığının en önemli komplikasyonlarından biri de diş kaybı ve kısıtlı fonksiyon sebebiyle azalmış hayat kalitesidir.

Çiğneme fonksiyonunda azalma hastalığın glisemik kontrolünde etkili olan diyet alışkanlıklarını da etkiler. Birçok çalışmada azalmış çiğneme fonksiyonu ile dişsiz hastaların aldığı sebze, meyve, et ve ekmek miktarı arasında güçlü bir ilişki olduğu ortaya konmuştur. Sağlıklı yiyeceklerin alımının azalması, vitamin, mineral, lif ve protein diyetinde bozulmaya neden olur. Bu durum dişsiz hastalar tarafından kolesterol ve yağdan zengin diyetle telafi edilir. Bu yüzden diyabet hastalarının beslenme ve diyet kontrolü için ağız sağlığı ve kaybedilmiş dişlerin fonksiyonel olarak tekrar kazandırılması önemlidir.

Diyabet hastasıyım, bana implant yapılabilir mi?

Diabet hastalarında cerrahi öncesinde, bakılacak ilk parametre HbA1c testinin değerleridir. Eğer bu değerler kabul edilebilir sınırlar içinde ise, implant cerrahisi için ağız içi muayene yapılabilir. Ağız içi muayenede dikkat edilmesi gereken ilk şey iltihap varlığıdır. Diş kayıpları sonrasında ağız içinde hala iltihap varsa ya da ağız hijyeni yetersiz ise, zaten iyileşme kapasitesi düşük olan bir diabet hastasına implant yapmak doğru olmayacaktır. Dişlerini kaybetmesine sebep olan faktör, implantlarını da kaybetmesine sebep olacaktır.

Diabet hastalarında sistemik kontrol ve ağız içerisinde sterilizasyon ve sağlık sağlandıktan sonra, operasyona karar verilebilir. Operasyon sırasında, implantların uzun dönem stabilitesine katkı sağlamak amacıyla hastanın kendi kanından elde edilen ve büyüme faktörleri içeren PRF (trombositten zengin fibrin) uygulamalarından da cerrahi sırasında faydalanabiliriz.

2009 yılında yapılan bir çalışmada tip 2 diyabeti olan hastaların kemik yoğunluğu ve kırık oluşumu açısından diyabeti olmayan hastalardan farkı olmadığı gösterilmiştir.

diyabet hastalarinda dis tedavisi