Pembe Estetik

Diş eti estetiği (Gingivoplasti)

Pembe estetik, dişlerle uyumlu bir dişeti hattının olması için yapılan bir tedavi şeklidir. Sağlıklı bir gülümseme için, sadece dişlerin güzel ve sağlıklı olması yetmiyor, aynı zamanda dişetlerinin de sağlıklı ve dişlerle bir harmoni içinde olması gerekiyor. Sağlıklı bir dişeti, açık pembedir, bir dantel kenarı gibi yuvarlak kenarları vardır ve dişlerin üzerlerine doğru bıçak sırtı şeklinde uzanır.

Pembe estetik hangi durumlarda yapılır?

Dişler üzerine uzanan dişeti hattı, asimetrik görünümde ise ya da aşırı iltihaplı bir durum mevcut ise pembe estetik gereksinimi olabilir. Dişetinde var olan iltihap, kırmızı ödemli ve kanamalı bir görünüme sebep olur ki bu da sağlıklı bir görünümden, dolayısıyla estetik bir görünümden oldukça uzaktır.

Ya da dişetlerinde iltihaplı bir durum olmamasına rağmen, konuşma ve gülme fonksiyonları sırasında dişetleri aşırı görünüyor olabilir. Dişetlerinin, dudak hareketleri sırasında bir miktar görünmesi gençlik belirtisi olarak bilinse de “gummy smile” olarak isimlendirilen bu durum çok da estetik kabul edilmez ve pembe estetik için tedavi gerektirir.

Pembe estetik nasıl yapılır?

Pembe estetiğin sağlanması için çok basit tedaviler yetebilirken, bazı durumlarda ileri cerrahi yöntemlerden de faydalanmak gerekebilir. Dişetinde görülen basit bir asimetri, problemli bölgenin milimetrik şekillendirilmesi ile çözülebilir. Bu şekillendirme, hafif bir lokal anestezi altında bistüri ile kesilerek ya da lazer ile yakılarak tek seansta yapılabilir.

Bazı durumlarda ise, sadece dişetinde küçük operasyonlar yapmak yetmeyebilir. Dişeti ve hatta altındaki kemik dokudan da aşındırmalar yaparak, pembe estetiğin tamamlandığı durumlar da olabilir. Bu tarz ileri cerrahi gerektiren durumlarda, pembe estetiğin tamamen sağlanması 6-8 haftayı bulabilir.

Dişler üzerinde herhangi restoratif bir tedaviye başlamadan önce dişetlerinin mutlaka detaylı muayene edilmesi ve önce pembe estetiğin sağlanması gerekir. Pembe estetiğe ihtiyacınız olup olmadığını öğrenmek için doktorunuza danışabilirsiniz.